Subiekt GT – zamówienie do dostawcy
#1 z listy modułów wybieramy Zakup/Zamówienie do dostawcy, następnie Dodaj
#2 w oknie Zamówienie do dostawcy należy wpisać datę wystawienia dokumentu oraz termin realizacji. Następnie należy wybrać dostawcę.
#3 następnym krokiem jest wprowadzenie towarów, które chcemy zamówić u naszego dostawcy oraz zamawianą ilość.
#4 za pomocą selektora wybieramy osobę upoważnioną do wystawienia dokumentu
#5 po wprowadzeniu i uzupełnieniu wszystkich wymaganych elementów należy zapisać i wydrukować dokument Zamówienie do dostawcy
Wskazówko-uwaga: przed wydrukowaniem można podejrzeć dokument, który będziemy drukować w celu weryfikacji czy wszystko jest na nim wpisane poprawnie.
Wskazówko-uwaga: funkcja eksport służy do zapisania dokumentu w formie pdf. Opcja świetnie się sprawdzi, gdy będziemy wysłać zamówienie do dostawcy w formie elektronicznej lub chcemy mieć obraz dokumentu zapisany na dysku.
Subiekt GT – realizacja zamówienia do dostawcy
W momencie gdy otrzymamy fakturę zakupu od kontrahenta, która dotyczy złożonego zamówienia to można wygenerować fakturę zakupu. Faktura ta będzie bazować na złożonym wcześniej zamówieniu. Innymi słowy należy zrealizować zamówienie w Subiekcie. W celu dokonania tego, przechodzimy do zakładki Zamówienia do dostawców, odszukujemy żądane zamówienie i podświetlamy je.
Kolejnym krokiem jest wybranie opcji Zrealizuj i z listy która się pojawi wybieramy Zrealizuj jako faktura VAT. Po wybraniu tej opcji pojawi się tradycyjne okienko z fakturą zakupu.

W okienku faktury zakupu jedyną różnicą jaką można zauważyć jest dopisek w nazwie “do dokumentu ZD [numer zamówienia]”.

Wszystkie pola w tym oknie faktury zakupu należy wypełnić tak jak odbywa się to przy innych dokumentach tego typu. Poniżej bezpośredni link do wpisu z wprowadzaniem faktury zakupu w Subiekcie GT.