Subiekt GT – wprowadzenie faktury zakupu
#1 z listy modułów wybieramy Zakup/Faktury zakupu, następnie wybieramy funkcję Dodaj/Dodaj fakturę zakupu

#2 w okienku Faktura zakupu należy: wpisać datę wystawienia, zakończenia dostawy i otrzymania faktury zakupu, wpisać numer oryginału faktury, wybrać kontrahenta używając funkcji Sprzedawca/Lista kontrahentów,

#3 następnym krokiem jest wybranie towarów z Listy towarów i usług (jeżeli mamy założone kartoteki towarów) poprzez funkcję Specyfikacja towarowa/Lista towarów i usług oraz ręczne wpisanie ilości zgodnie z fakturą zakupu i zatwierdzenie OK.

#4 wpisujemy ręcznie osobę upoważnioną do wystawienia faktury zakupu (fakturę zakupu wystawia osoba z “naszej” firmy), a za pomocą selektora wybieramy osobę upoważnioną do odbioru faktury

#5 ustalamy sposób płatności (najczęściej jest to Kredyt kupiecki) i termin (np. odroczony 7 dni)
#6 !!! pamiętaj o Wycofanym skutku magazynowym !!!
#7 po wprowadzeniu i uzupełnieniu wszystkich wymaganych elementów należy zapisać fakturę
(wprowadzonej faktury zakupu nie drukujemy, ponieważ posiadamy jej oryginał otrzymany od kontrahenta. Wprowadzenie faktury umożliwi nam zaś kontrole rozrachunków i wystawienie polecenia przelewu zobowiązań)