Subiekt GT – sporządzenie raportu kasowego
#1 z listy modułów należy wybrać Finanse/Raporty kasowe
#2 następnie dodaj raport kasowy przy użyciu opcji Dodaj raport kasowy
#3 w oknie raportu kasowego należy:
- ustawić datę wystawienia raportu kasowego,
- określić daty początku i końca raportu kasowego,
- dodać saldo początkowe kasy w sekcji Stan początkowy przy pomocy opcji Dodaj (o ile stan początkowy nie był wprowadzony wcześniej)
- dodać dokumenty kasowe, które powinny być ujęte w tworzonym raporcie kasowym. W tym celu korzystamy z opcji Dodaj w sekcji Dokumenty kasowe. Pojawi się okno z dokumentami kasowymi, które należy zaznaczyć do dodania. Zaznaczamy wszystkie dokumenty lub tylko wybrane i klikamy OK.
#4 ostatnim krokiem jest zapisanie Raportu kasowego poprzez OK.
Po dodaniu dokumentów kasowych, program automatycznie przeliczy stan końcowy. W przypadku, gdy po dodaniu/poprawie dokumentów kasowych automatycznie nie przeliczy się Stan końcowy, należy przeliczyć saldo końcowe ręcznie korzystając z opcji Przelicz salda. Prawidłowe sporządzenie raportu kasowego pozwala na wzajemne sprawdzenie rzeczywistego stanu gotówki z raportem ale również z zapisami na koncie księgowym “Kasa”.
#5 Po sporządzeniu Raportu kasowego za dany okres, należy go zatwierdzić podając rzeczywisty stan kasy na dzień sporządzania raportu kasowego. Dodatkowo zatwierdzenie raportu kasowego pozwoli na utworzenie raportu kasowego na kolejne okresy. Kroki jakie należy wykonać w celu zatwierdzenia raportu kasowego zostały przedstawione na kolejnej stronie tego wpisu.