Co to jest konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym?
Konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym to konto z bazą informacji o jednostce organizacyjnej, które są w posiadaniu urzędu skarbowego. Konto organizacji może zostać udostępnione m.in.:
- spółce osobowej,
- spółce kapitałowej,
- stowarzyszeniu,
- spółdzielni,
- fundacji,
- grupie kapitałowej.
Obligatoryjnym elementem do przyznania dostępu do konta organizacji jest posiadanie identyfikatora podatkowego NIP przez zainteresowaną organizację.
Wniosek o przyznanie dostępu do konta organizacji
Dostęp do konta organizacji może być przyznany tylko osobie fizycznej, która posiada numer PESEL.
Wniosek o przyznanie dostępu należy złożyć do naczelnika urzędu skarbowego właściwego dla danego podmiotu.
Wniosek musi zostać podpisany przez osoby właściwe do reprezentacji podmiotu zgodnie z KRS lub przez pełnomocnika ogólnego. Drugim sposobem przyznania dostępu jest skorzystanie z opcji dodania użytkownika przez konto organizacji przez osobę posiadającą już dostęp do konta organizacji z uprawnieniami rozszerzonymi.
We wniosku należy zawrzeć takie informacje jak:
- pełna nazwa, adres siedziby oraz NIP organizacji,
- pierwsze imię, nazwisko oraz PESEL osoby fizycznej,
- przyznawany zakres uprawnień – podstawowy czy rozszerzony.
Rodzaje dostępu do konta organizacji
Dostęp podstawowy – użytkownik może wykonywać wszystkie czynności dostępne w Koncie organizacji w e-Urzędzie Skarbowym.
Dostęp rozszerzony – użytkownik może wykonywać wszystkie czynności dostępne w Koncie organizacji w e-Urzędzie Skarbowym oraz nadawać i odbierać uprawnienia do konta organizacji za pośrednictwem Konta organizacji.
Użytkownik konta organizacji uzyskuje dostęp m.in. do takich możliwości jak:
- wyrażanie i cofanie zgody na doręczanie pism na konto w e-Urzędzie Skarbowym,
- odbieranie pism doręczonych przez organy Krajowej Administracji Skarbowej na konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym,
- składanie pism, wniosków (np. wniosek o niezaleganiu, UPL-1, OPL-1), zawiadomień (np. ZAW-NR)
- przeglądanie danych rejestrowych,
- przeglądanie udzielonych pełnomocnictw,
- przeglądanie sald i rozliczeń,
- generowanie raportu o sytuacji podatkowej organizacji – Raport podatnika.
Pobierz interaktywny wniosek o przyznanie dostępu do konta organizacji
Dla poprawnego działania interaktywnego wniosku o przyznanie dostępu do konta organizacji należy pobrać i zapisać na komputerze plik pdf z powyższego linku oraz otworzyć go przy pomocy programu Adobe Acrobat Reader.

Jak złożyć wniosek?
Wniosek można złożyć zarówno elektronicznie jak i papierowo.
W formie elektronicznej wniosek można przesłać do właściwego urzędu skarbowego za pośrednictwem:
- e-PUAP,
- e-Urzędu Skarbowego.
W formie papierowej wniosek można dostarczyć do urzędu skarbowego osobiście lub listownie.
Pamiętaj!
Warto mieć na uwadze, że przyznając dostęp do Konta organizacji udostępniamy informacje o podmiocie, które są zawarte w e-Urzędzie Skarbowym oraz umożliwiamy użytkownikowi działanie w imieniu organizacji. W związku z tym dostęp powinien być przyznawany tylko ograniczonemu i zaufanemu gronu osób.
Pobierz interaktywny wniosek o przyznanie dostępu do konta organizacji
Dla poprawnego działania interaktywnego wniosku o przyznanie dostępu do konta organizacji należy go pobrać i zapisać na komputerze oraz otworzyć przy pomocy programu Adobe Acrobat Reader.